Tuesday 24 July 2012

Cara nak kuruskan badan from another blog

Ha!!! berjumapa lagi kita untuk saya lunaskan hutang kepada diri untuk copy paste kan cara-cara nak kurus dari blog-blog yang menarik.... So anda boleh lah baca sekali kalau anda berminat dengan apa-apa yang di copy

PETUA 1 : Petua Cik Tom

Tips Turunkan Berat Badan Dengan Cepat dan Sihat Versi Cik Tom

Cik tom nak share tips turunkan berat badan dengan cepat tapi sihat dan tidak menyeksakan tubuh badan. Tips ni cik tom amalkan hasil pembacaan dari buku dan juga nasihat dari adik, miss yaty based on experience kawan dia. Sebabnya 2 tahun lepas (2009), berat badan cik tom pernah naik mendadak sehingga 57kg kerana masa tue cik tom makan ubat jenis steroid. Kesan makan ubat tue menyebabkan berat badan cik tom naik secara mendadak dan cik tom rasa self-confident hilang bila orang asyik tegur dan tanya kenapa makin gemuk. So, cik tom terpaksa ambil inisitiatif untuk turunkan berat badan dengan cara yang cepat dan sihat.
gambar diet berat badan
1. Yang penting jangan lupa sentiasa amalkan pengambilan sarapan pagi walaupun korang hanya bersarapan dengan biskut dan segelas air susu atau milo. Elakkan minuman berkafein di pagi hari ye. Tak elok untuk perut. Sarapan pagi ni bagus bagi meningkatkan kadar metabolism dalam badan supaya badan ada tenaga untuk proses pembakaran lemak dalam tubuh badan.
2. Sila minum air masak/ mineral/ kosong dengan banyak sekurang-kurangnya lapan gelas sehari. Air minum kosong ni dapat meneutralkan dan menyahkan kandungan sisa toksik yang terdapat dalam badan kita. Bila sisa toksik dah dikeluarkan akan memudahkan lagi proses turun berat badan secara cepat tapi sihat.
3. Pakai krim losyen pati halia setiap kali selepas mandi di kawasan yang berlemak seperti bawah paha, lengan, perut dan punggung. Krim ni ada macam-macam jenis sekarang di pasaran. Korang boleh cuba jenama mana yang korang suka. Tapi cik tom guna losyen mustajab yang modelnya Nora Danish yang comel tue. Krim ni juga membantu proses pembakaran lemak dengan lebih cepat.
4. Makan malam sebelum pukul 8 malam. Selepas pukul 8 malam elakkan mengambil sebarang makanan termasuklah makanan ringan. Kalau lapar sangat minum air kosong je lepas tue terus masuk tidur.
5. Korang boleh makan nasi seperti biasa pada waktu tengahari tapi elakkan ambil dalam kuantiti terlalu banyak. Kalau boleh cuba makan pada waktu yang sama setiap hari. Biasanya kalau cik tom dah sarapan milo dengan cereal, cik tom hanya makan biskut tengahari dan hanya makan nasi untuk makan malam sahaja.
6. Kunyah makanan lebih kerap untuk memudahkan proses penghadaman makanan. Masa nak cepat turun berat badan tue je cik tom rajin buat. Hehe..
7. Elakkan minum minuman bersusu krimer pekat mahupun cair. Sebab minuman bersusu krimer ni pun salah satu faktor besar menaikkan berat badan. Cik tom still amalkan tips ni sampai sekarang.
8. Elakkan minum minuman berais. Korang cuba la sabar sikit kalau nak berpantang untuk kurus ni sebabnya minuman berais ni boleh menyebabkan buncit dan juga tak elok untuk urat dalam badan.
9. Untuk makan malam, cik tom biasa minum air panas yang dicampur dengan serbuk milo bersama oatmeal atau cereal sahaja tanpa dimasukkan gula atau susu krimer bagi menggantikan makanan berat yang lain.
10. Satu lagi tips pakai korset jenis seluar. Ada pelbagai jenis yang dijual seperti  jenama beautiful premium atau mrs kelly. Tapi yang ni kena tengok bajet untuk beli sebab harganya agak mahal. Tapi memang menjadi sebab ia macam berfungsi untuk kemaskan perut kita dan secara tak langsung mengurangkan rasa lapar atau keinginan nak makan secara kerap.
Itulah antara tips yang memang cik tom amalkan sendiri dan alhamdulillah turun  berat badandalam tempoh 2 bulan dari 57kg ke 47kg. Cik tom kurangkan berat badan sebanyak 10 kg dalam masa 2 bulan. Kalau jenis yang kuruskan badan atau diet dengan cara tak makan tue tak bagus untuk badan sebabnya badan takde daya ketahanan pada penyakit bila tak makan makanan berzat. Nak kuruskan badan ni yang penting kena konsisten dan berdisiplin. Kalau hanya semangat setengah jalan memang tak menjadilah. Good luck pada yang nak kuruskan badan.
PETUA KE 2: 

1 comment:

  1. Caesars Palace Hotel & Casino - MapYRO
    This 5-star hotel is 양산 출장샵 3.7 원주 출장샵 mi (2.6 km) 나주 출장샵 from 충청북도 출장마사지 Caesars Palace and is located 공주 출장샵 within 3 km (4.1 km) of the Las Vegas Strip. The hotel is owned by Vici Properties and

    ReplyDelete