Monday 18 June 2012

hari ini dapat lagi satu paper peperiksaanku.. Bahasa melayu, rasa nak terjatuh jantung aku bila kertas satu only 24 marks.. Aku tanya cikgu apasal teruk sangat, sememangnya aku x boleh terima dengan markahku yg sebegitu.. Jatuhlah maruah aq sebagai penulis novel.. (Eeehh... Perasan pulak aku nih!! :-)) cikgupun jawablah persoalan aq yg aq buat karangan pakai point form.. Tu lah hang over confident lg.. Aq terasa bodohnye diri aq...

Dalam membanding2kan markah secara tidak sengaja aq meluahkan apa isi ketidakpuasan hatiku terhadap org2 yg berkaitan, sehingga terlalu sebak dan air mataku bertakung, nasib baik x menitis.. Harap2 mimi pun x perasanlah..

Hari ini perkara yg membengangkan aq ialah seorang cikgu yg memperliku, kerana salah menjawab soalan dgn menggunakan format.. Aku sedar akan kekurangan diriku tapi x payahlah nak memalukan aq.. Aq tahu dia pandai, aq tahu dia kaya tp bimbinglah aq yg sememangnya teramat lemah dalam subjek math.. Aduhai sabor je lah...

Hari nie bersembang sambil belajar bersama mimi, bukan hanya dapat sembang kosong sahaja tapi dapat jua nasihat percuma, yang aq akan berusaha bersungguh2 dalam pelajaran aku.. Aku nak ubah perspektif orang terhadap aku yg aq nie lemah dalam pelajaran, lemah dalam kerja rumah sbb aq nie pemalas.. Insya-Allah aku akan memulakan langkah pertamaku dengan mendekati tuhan dgn tdk melenggahkan waktu solatku kemudian dengan menyiapkan kerja sekolah hari ini dan selalu mengulangkaji.. Harap2 aq dapat meningkatkan markahku di ub8 dan pat... Harap2 doaku dan usahaku dimakbulkan..

Sedikit motivasi
S-sedia
A-
T-tumpu
U-ulangkaji

D-doa
U-usaha
I-ikhtiar
T-tawakkal

No comments:

Post a Comment