Friday 15 June 2012

tak puas hati berjaya di luahkan

               Aku akui misi ku sudah berjaya, tetapi biasalah sebagai manusia mana ada yang tiada masalah, satu masalah habis datang masalah baru. Ada masalah yang tak selesai-selesai lagi, ini kes merajuklah nie aduh aku mana suka bab pujuk memujuk nie, lainlah orang tu senang nak pujuk.

MASALAH YANG BELUM SELESAI
              Nie masalah kakak sepupu aku yang sorang nie, dah lah baru kenal!! merajuk tak habis, aku akui silap aku sapa suruh tak bagi tahu awal-awal, Kan dah kena marah dengan mak cik sebelah mak yang terkejut baru bangun tidur 5 minit untuk berehat setelah penat buat kerja rumah, yang baru kenal pula dah merajuk sebab tak jemput dia masuk. Kena fahamlah aku nie sweet 17 bawah jagaan lagi, padahnya dia tak balas mesejaku pulak susah betul...
                Masalah baru yang aku carik sendiri, aku luahkan apa yang terpendam.... Aku tahu aku nie pemalas, aku tahu aku nie gemok, aku tahu 1001 kekurangan yang orang tak suka, tapi tolong lah jgn diperkatakan selalu.., sebab aku dah besar, mungkin perasaan aku yang tak ambik kesah mungkin sudah menjadi sensitif sejak mungkin kerana aku dah besar. Boleh cakap asal 1001 satu kekurangan ku tetapi menggunakan psikologi. kalau pandai ajak aku buat kerja mestilah aku buat.  nie 24 jam bersihkan rumah sendiri bila penat tahu pula marah. cuba lepaskan tanggungjawab tu pada orang yang kita nak ajar tu biarlah rumah tak bersih sikit asal dah ajar, sebab kalau kita buat macam tu nak tak nak orang yang nak kita ajar tu akan buat jugak sebab depa ada jugak hati dan perasaan.
                Aku dapat markah peperiksaan lebih teruk pada orang yang aku anggap teruk, bila kau cerita semua tu aku di persalahkan kerana tak belajar, apalagi panas hatiku naik.. bendanya kau buat tapi orang dalam rumah nie tak nampak aku belajar, bila dapat result macam tu cakap aku tak belajar... aku pun mengatakan jangan cakap tak belajar benda tu buat aku down dan macam balas dendam tak nak belajar walaupun aku nak belajar sebab aku buat tapi cakap tak belajar mmg aku tak nak buat lagi lah... lain lah ada orang datang mendampingi aku dan ajak aku belajar dan mengajar aku... baru naik semangat

No comments:

Post a Comment