Monday 9 July 2012

oh ayah

Tanggal 2 Julai 2012 telah genaplah ibu aku meninggalkan aku buat selama2nya.... Tapi Hari ini aku bukan mahu cerita tentang ibu ku tetapi aku mahu menceritakan kisah mimpi aku terhadap ayah ku pada hari Jumaat, aku balik sekolah pada hari itu kononnya bersemangat untuk membuat sedikit ulangkaji dan aku sedaya upaya untuk menghabiskan buku latihanyang di beli oleh ibu saudara ku denganharapan aku dapat membeli buku rujukan yang lain... Pada hari tu aku telah membuka buku Tassawur Islam dan memuatnya sehingga tulang belaknag dah tak mampu untuk duduk dan mata terlalu berat aku pun tidurlah... Apa bila di kejut dengan pantasnya aku nai ke atas katil dan menyambung tidur, sehingga aku tak sedar aku melewati sehingga lepas maghrib...
Sepanjang aku tidur dan mewaraskan aku dalam tidur itu aku telah bermimpi ayah ku yang sudah meninggal dunia dan dia datang kepada ku untuk menziarahi anak gadisnya yang sorang ini untuk membawaku jalan2 dan membawaku kedai buku, tapi peliknya ayah dah meninggall bagaimana dia menemui aku dan mahu membawaku aku mempersoalkan ini pada ayah bukan ayah dah meninggal ke???
(sedih pula aku yang menaip ini...)
jawapan ayah berbelit-belit dan kuran jelas yang pasti maksudnya ayah masih hidup... 
Reality
ayah kenapa kau pergi dahulu aku masih dahagakan kasihmu wahai ayahnda ku sayang

ada yang mengenali lelaki yang berbaju merah iaitu Dato A Raman Hassan seorang penyanyi pop yeh-yeh wajah ayah ku ada sedikit iras-iras lelaki itu


No comments:

Post a Comment