Tuesday 29 May 2012

boring tahap gaban

            sememangnya tangan yang meminati menulis tak boleh berhenti nak menulis walaupn tengah boring tahap gaban.... nak ulangkaji tasawwur tak ada mood setakat dapat memandang jer nak menulis novel haram sama jer... aduyai,,,,
             terkenangkan time f1 sebab aku gilAkan kawad dapat satu perkataan baru.... kakak2 dan abang2 senior kadet polis kat smk seksyen 10 suka angat sebut adoiyai sampai sekarang aku ingat... sikit2 adoiyai....
             time aku kat maahad hafiz pulak suka sangat sebut so what ha!!! mmg perkataan2 yg baru ada daya penguat untuk orang ikut macam zaman sekarang.. pelakon tai bawak ayak apa celop to' dekat cerita hantu bonceng lepas tu buat endiri drama apa celop kat tv 3
              satu yang aku tak faham, orang melayu nie suka salah faham dengan perkataan yang baru bukan nak bawak maksud yang tak elok tapi di salah ertikan pula....
                Huh!!! cerita indon yang ak pernah tamat, bukan tak minat dengan cerita indon nie tetapi asyik ulang benda yang sama jer naik bosanaku... lepas tu tak lepas dengan org jahat, lepas tu dah nak jumpa orang tu boleh pulak tak nampak saja anak memanjang kan cerita.... ada jugak cerita indon yang tak masuk akal... dah mati bila aweks dia cium mayat pak we dia, roh pak we dia boleh masuk balik, paling tak boleh bla....
                ada orang komen pasal cerita melayu ke novel, ceritanya kehidupan pasal orang kaya jer macam orang miskin nie tak ada kehidupan pulak... aku sebagai penulis novelpun sedikit terasa apa yang org tu kata sebab aku pun suka cerita pasal orang kaya :-) huhuhu
               

No comments:

Post a Comment