Sunday 27 May 2012

cerita novel yang aku idamkan untuk disiapkan

        seorang perepuan akan bercinta dengan tiga beradik nie tetapi bukan secara serentak mula2 berkawan dan bertunang  dengan abg yang sulung dan melalui suka dan duka then yang sulung nie mati adiknya yang kedua mengubat hati perempuan itu then dia mati juak sehingga perempuan tu fobia takut nak bercinta lagi then yang  ketiga mengubat hatinya sehingga dia berkahwin... lebih kurang macam tu lah ceritanya



 Aku Try Reka ek

        Selepas ibu Nurul Ain meninggal dia berdegil untuk sendirian dirumah pusaka datuknya, puas jiran tertangga menasiahatinya walaupun dia baru berusia 17 tahun dan masih bersekolah, bukan dia tiada saudara tetapi dia lebih senang sendirian daripada menyusahkan orang kerana ibu tirinya itu bukan suka dengan dirinya tetapi tiga anak lelakinya amat menggilai dirinya
       sebenarnya tiga anak lelakinya itu bukan anaknya hanya Sumayyah sahaja. tiga anak lelakinya adalah anak arwah abangnya dan kakak iparnya yang kemalangan dan hanya satu2 adik yang abag dia punya bapa nurul ain menghulurkan bantuan dan menjaga tiga ank lelaki itu bagai minyak yang penuh bersama isterinya yang kedua itu.
        kehidupan masa kecil nurul ain amat gembira kerana ayahnya menipu isteri keduanya iaitu puan zaiton bahawa nurul ain ialah anak saudaranya dan sememangnya memanggil dirinya ayah. nurul ain bebas memanggil tuan farouk ayah dan puan zaiton mama dan bebas bermain dengan tiga ank lelaki dan sumayyah sehingga terbocor rahsia ayahnya.
        dalam diam ketiga2 anak lelakinya jatuh hati pada nurul ain, selepas pergaduhan besar yan berlaku keluarga mereka tidak aman seperti dahulu sehingga aizat hazimi ke australia untuk menyambung pengajiannya dan aidil hakimi ke jepun juga menyambung pengajiannya. Aiman hamizi juga mahu ke luar negara tetapi demi menjaga hati kedua orang tuanya lebih2 lagi mamanya dia akur dan menetap di malaysia dengan menetapnya Aiman Hamizi di Malaysia membuka peluang Aiman Hamizi untuk rapat dengan Nurul Ain.    
           Permulaan cerita Sumayyah pergi ke rumah pusaka ayah ibu tirinya untuk melahirkan anak yang dikandungnya hasil hubungan haramnya dengan teman lelakinya tanpa direlainya. Demi mahu menyembunyikan anak haramnya Sumayyah pergi ke rumah pusaka itu agar tidak memalukan mamanya yang dianggap trhormat diantara rakan-rakan mamanya.
             

1 comment:

  1. aku just bagipermulaan je ek coz setrusnya belum aku nak fikirkan

    ReplyDelete